شارژ آنلاین

شارژ آنلاین ایرانسل همراه اول و تالیا

شارژ آنلاین

شارژ آنلاین ایرانسل همراه اول و تالیا

شارژ تلفن همراه با یک پیامک

افراد ساکن مناطق خارج از شبکه برق اکنون می‌توانند برق لازم برای شارژ تلفن همراه خود را تنها با ارسال یک پیامک بدست آورند.

به گزارش نامه به نقل از ایسنا، شرکت مستقر در لندن «Buffalo Grid» یک ایستگاه شارژ تلفن همراه خورشیدی را معرفی کرده که با پیامک برای کمک به ساکنان مناطق روستایی در کشورهای در حال توسعه بخصوص در آسیا و آفریقا که برق بطور نامنظم وجود داشته، فعال می‌شود. در تعاونی قهوه کونوکوئی در اوگاندا، جولیت نادوتو این دستگاه جدید را با معرفی خدمات آن برای دهکده خود مورد استفاده قرار داده و روزانه بین 18 تا 20 تلفن همراه را شارژ می‌کند.

ضعف یا نبود شبکه برق برای کشاورزانی که به تلفن همراه خود در به‌روزرسانی اطلاعات قیمت بازارهای نزدیک و دور نیاز دارند، مشکلاتی ایجاد می‌کند. ساکنان این دهکده در زمان قطع برق مجبورند کیلومترها مسیر را به یک شهر نزدیک جهت دستیابی به ایستگاه شارژ تلفن که نیروی آنها از ژنراتورهای دیزلی یا پنلهای خورشیدی تامین شده، طی کنند که معمولا هزینه‌بر است. در اوگاندا شارژ یک تلفن همراه 500 شیلینگ اوگاندا یا حدود 0.20 دلار بوده که هزینه بالایی محسوب می‌شود.

یک پنل خورشیدی 60 واتی پیل را که بر روی یک دوچرخه به دهکده منتقل می‌شود، شارژ می‌کند. این پیل، برق را با استفاده از شیوه‌ای موسوم به ردیابی نقطه حداکثر توان از پنل خورشیدی استخراج می‌کند. بازده برق یک پنل خورشیدی به شرایط محیطی مانند دما و میزان نور خورشید و همچنین مقاومت مدارهای متصل به آن بستگی دارد.

شیوه ردیابی نقطه حداکثر توان بر این شرایط نظارت داشته و مقاومت را برای اطمینان از حداکثر بازده ممکن برق در هر زمان تغییر می‌دهد. بهترین بخش این دستگاه، شیوه‌ای است که برق ذخیره شده برای شارژ یک تلفن همراه آزاد می‌شود. مصرف‌کننده یک پیامک ارسال می‌کند. با دریافت این پیام، یک چراغ ال‌ای‌دی بر روی یک پریز در پیل روشن شده و آمادگی خود برای شارژ تلفن را نشان می‌دهد.

فناوری اولیه شرکت Buffalo Grid که اخیرا در اوگاندا مورد آزمایش قرار گرفته، امید جدیدی برای این روستائیان محسوب می‌شود. در تعاونی قهوه اوگاندا، هر پیامک با هزینه 110 شیلینگ منجر به 1.5 ساعت شارژ تلفن همراه می‌شود. یک دستگاه کاملا شارژ شده می‌تواند برای سه روز دوام داشته و نیروی 30 تا 50 تلفن را بطور روزانه از 10 نقطه شارژ خود تامین کند.

ایرانسل با یک پیامک شما را به رستوران می فرستد

برای نخستین بار در ایران و با آغاز فاز اول عرضه خدمات "اطلاعات شهری ایرانسل"، امکان دریافت نشانی و نقشه نزدیکترین رستوارن و مرکز خدمات ایرانسل بر اساس موقعیت جغرافیای مشترک و بدون نیاز به نرم افزار و سخت افزار خاص ممکن شد. خدمات اطلاعات شهری ایرانسل بر مبنای عرضه اطلاعات موردنیاز مشترکین براساس موقعیت جغرافیای تهیه شده و متقاضیان استفاده از این خدمات می‌توانند محل‌های مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کرده و نشانی و نقشه محل مورد خود را از طریق پیام کوتاه و یا پیام چندرسانه‌ای (MMS) دریافت کنند.

در فاز اول عرضه سرویس اطلاعات شهری ایرانسل، مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #8*898* علاوه بر پیدا کردن نزدیک ترین مرکز ارائه خدمات ایرانسل، به سادگی و بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار یا تلفن همراه خاص، نشانی و موقعیت رستوران‌های اطراف خود را به صورت پیامکی و یا نشانی آنها را بر روی نقشه از طریق پیام چند رسانه‌ای دریافت کنند.

هزینه استفاده از این سرویس برای دریافت اطلاعات از طریق پیامک 300 ریال و از طریق پیام چندرسانه ای به همراه نقشه 600 ریال در نظر گرفته شده است.

نیازسنجی مخابرات برای کشف نیاز‌های شهروندان

کمیته‌ نیازسنجی مخابرات به منظور کشف نیاز‌های جدید برای شهروندان راه‌اندازی شده است. بازار کشور نیاز به خدمات مخابراتی دارد و خصوصی‌سازی با اصلاح ساختار به دنبال رفع نیاز‌های مردم و بازار است. تغییر ساختار در نحوه‌ عرضه‌ خدمات به مشتریان تغییر جدی است به همین دلیل است که خدمات ارتباطی مخابرات به صورت همگرا در سراسر کشور با نام و برند یکسان عرضه خواهد شد.

تلفن ثابت به عنوان قدیمی‌ترین خدمت مخابراتی در حالی صاحب برند و نشان اختصاصی می‌شود که اینترنت پرسرعت و تلویزیون اینترنتی به عنوان اپراتور اول ارتباطی کشور نیز هر یک برند‌های اختصاصی خود را خواهند یافت. مخابرات ایران در حال پوست‌اندازی است، از همین رو در حال حاضر در مجموعه مخابرات ایران محصولات متنوعی عرضه می‌شوند که از قدیمی‌ترین آنها (تلفن ثابت) گرفته تا جدید‌ترین‌شان (تلویزیون اینترنتی) صاحب نام و نشان اختصاصی نیستند و مشترکان همواره به اعتبار نام مخابرات از این محصولات استفاده کرده‌اند.

توسعه‌ خدمات دیتا را از مهم‌ترین اهداف شرکت مخابرات ایران است. توسعه‌ دولت الکترونیکی تنها بر بستر توسعه‌ پهنای باند و گسترش خدمات الکترونیکی میسر است، به همین دلیل مخابرات ایران ارائه‌ خدمات دیتا و مبتنی بر IP را توسعه داده است، چنان‌که شمار مشترکان پهنای باند مخابرات از یکصد هزار مشترک در دو سال گذشته به سه میلیون مشترک در سال 91 افزایش یافته است.