شبکه تالیا در تهران و مراکز استانها به شرایط عادی برگشته و مشغول سرویسدهی به مشترکین خود است. تالیا به عنوان اولین ارائهدهنده سرویس موبایل پیش پرداخت در کشور مدتی در محاق قرار گرفته بود که به نظر میرسد با ورود سرمایهگذاران جدید و تغییر مالکیت خوشبختانه توانسته است سرویسدهی خود را در تهران و مراکز استان به وضعیت مطلوب برساند و اکنون در حال تکمیل پوشش شبکه خود است.
مدیر عامل تالیا در گفتوگو با ایسنا، با اعلام این خبراعلام کرده بود: تالیا در نظر دارد در آینده نزدیک سرویس دیتا را نیز در شبکه خود به مشترکان ارائه کند. فریبرز نژاددادگر با اشاره به رفع مشکلات مشترکان تالیا همزمان با ترمیم و رفع نواقص شبکه گفت: تالیا بخشهای ارتباطی خود با مشترکین را راهاندازی کرده و مشترکین میتوانند در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی از خطوط تالیا با تلفن 999 و از سایر خطوط با شماره 09329990000 تماس بگیرند.
به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و ایجاد اطمینان برای مشترکین تالیا،
کارت شارژ های جدید به شکل و مشخصات جدید در بازار توزیع شده است. در ابتدای سال جاری مالکیت پروژه تالیا از شرکت مجتمع صنعتی رفسنجان به شرکت جدید التاسیسی بنام گسترش ارتباطات تالیا واگذار شد و گویا مدیران این شرکت توانستهاند در یک سکوت چند ماهه موفق به حل مشکلات چندین ساله این اپراتور شوند. براساس برآوردها پروژه تالیا بعد از خصوصیسازی مخابرات 40 میلیارد تومان به مخابرات ضرر مالی وارد کرده و کوشش مخابرات این است که زیاندهی این پروژه را به صفر رسانده و از آن کسب درآمد کند.
نخستین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری در ایران که در سال 1383 با استفاده از تجهیزات شرکت زیمنس آغاز به کار کرد از تیرماه سال 84 فروش سیمکارتهای خود را به صورت نوبت تحویل با حروف الفبا آغاز کرد و در همان سال و در 10 دوره واگذاری سیمکارتها را بر اساس نام خانوادگی افراد ادامه داد.