شارژ آنلاین

شارژ آنلاین ایرانسل همراه اول و تالیا

شارژ آنلاین

شارژ آنلاین ایرانسل همراه اول و تالیا

توصیه دبیر شورای عالی فضای مجازی به رایتل

بحث درباره اپراتور سوم تلفن همراه و مشکلات آن بحث تازه‌ای نیست. طی هفته‌های گذشته مسئولان مرتبط با بخش ارتباطات در کشور درباره سیم‌کارت‌های رایتل با امکان مکالمه تصویری مورد سوال قرار گرفتند تا شاید بدین واسطه بخشی از مشکلات این اپراتور برطرف شود.

هفته گذشته نیز شورای عالی فضای مجازی این‌گونه اعلام کرد که در صحبت‌هایی که به مناسبت اولین سالگرد تاسیس این شورا با برخی از آیات عظام در قم انجام شده موضوع اپراتور سوم نیز مورد توجه قرار گرفته است، اما حال پس از گذشت یک هفته از این‌ گفت‌وگوها مهدی اخوان‌ بهابادی در ارتباط با مذاکرات صورت گرفته اظهار کرد: در واقع تفاوت دیدگاهی بین دیدگاه شخصی حقیر و آیات اعظام وجود ندارد و ما در مذاکرات دغدغه‌های آقایان را درک کرده و برای آنها احترام قائلیم و خود را موظف به پیگیری تمامی دغدغه‌های آنها می‌دانیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در عین حال یاد‌آور شد: در این زمینه با مسئولان اپراتور سوم نیز چندین جلسه داشته‌ایم و از آنها خواسته شده درباره این دغدغه‌ها چاره‌اندیشی کنند و حال باید صبر کرد تا نتیجه نهایی مشخص شود.

اما رییس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی او از آینده این اپراتور و احتمال حل مشکلات آن اظهار کرد: برداشت ما این است که در زمان صدور پروانه اپراتور سوم دقت لازم صورت نگرفته و قطعا یکی از مواردی که لازم بوده در این بخش مورد توجه جدی قرار بگیرد بخش پیوست‌های فرهنگی است که کلا راجع به این موضوع غفلت شده است.

اخوان بهابادی ادامه داد: اکنون بسیاری از مشکلات امروز این اپراتور به دلیل عدم دقت در صدور پروانه است که بالاخره این اتفاق رخ داده اما با این حال هنوز دیر نشده و می‌توان برای این موضوع راهکاری پیدا کرد و به همین دلیل ما در حال مذاکره هستیم. وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا ممکن است به واسطه مشکلات به وجود آمده اپراتور سوم مجبور به حذف مکالمات تصویری خود شود، خاطر نشان کرد:‌ اگر رایتل بتواند راه‌حلی برای دغدغه‌های فرهنگی مطرح‌ شده پیدا کند نیازی به قطع خدمات نخواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فرهنگ‌سازی جزو وظایف اپراتور‌های ارتباطاتی محسوب می‌شود، توضیح داد: بله قطعا این موضوع وظیفه اپراتور است چرا که ما ملاحظات حاکمیتی را اعلام می‌کنیم و اپراتورها باید راهکاری برای آنها پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد